sanne2highschool.reismee.nl

Eerste paar dagen in Australië

Na een hele lange reis, kwam ik vrijdag 19 juli aan in Australië. Mijn hostfamily stond op me te wachten op het vliegveld in Wagga Wagga. Mijn gastgezin bestaat uit een moeder, een vader, een broertje en een zus. Heel erg leuk! Na aankomst reden we naar een eettentje waar we wat hebben gegeten met z’n allen. Die avond ben ik erg vroeg naar bed gegaan zodat ik de volgende dag (hopelijk) minder moe zou zijn. De tweede dag was ook erg leuk! M’n hostzusje Zoe had een Netballgame in Wagga Wagga. Netball is een typisch Australische sport en het was erg leuk om dat een keer te zien! Toen de wedstrijd afgelopen was reden we naar Young voor de Footballgame (rugby) van m’n hostbroertje Ben. Het was erg gezellig en er waren meer familieleden waarmee ik kennis heb gemaakt. Eenmaal terug in Coolamon zijn we met z’n allen uiteten gegaan. In de avond zitten er meestal kangoeroes buiten dus daar gingen we naar opzoek! Na het eten heb ik ze een tas met typisch Nederlandse dingen gegeven! Er zaten onder andere stroopwafels in, drop, pepermunt, onderzetters en servetten met tulpen erop, een kookboek, een boek over Nederland in het Engels en een Kwartetspel over Nederland. Ze vonden het heel leuk en de rest van de avond hebben we met z’n allen kwartet gespeeld. Zondag zijn we naar een Swap Meet geweest in Wagga Wagga. Dit is een soort hele grote rommelmarkt waar je echt van alles kan kopen! Het was erg leuk om te zien. Ze hadden ook een poffertjeskraam waar we poffertjes gekocht hadden zodat m’n hostfamily die kon proberen, typisch Nederlands! Daarna reden we naar een huis waar we een fiets gingen ophalen. Ze hebben een extra fiets gekocht zodat we kunnen fietsen met z’n allen! Erg leuk en lief. Onderweg naar huis stopten we bij een hele mooie rivier! In de zomer kan je daar in zwemmen en veel mensen komen daar in hun vrije tijd. Er zaten vele papegaaien en andere dieren die je normaal niet ziet in Nederland. Maandag zijn we naar Wagga Wagga gegaan om een schooluniform te kopen voor mij. De school is gelukkig helemaal niet streng qua schooluniform. Ik draag een shirtje met het schoollogo en ik mag gewoon m’n jeans dragen dus dat is erg fijn! In de middag hadden we een afspraak op school met de directeur om m’n vakken te bespreken. De vakken die ik heb zijn: Mathematics Advanced, English Standard, Biology, PDHPE (gaat onder andere over het menselijk lichaam), Legal Studies en Music. Die avond ben ik samen met Zoe gaan fietsen in Coolamon. We hebben een paar mooie foto’s gemaakt! Tot zover de eerste paar dagen in Australië.

keer bekeken
reactie
keer bekeken
reactie
keer bekeken
reactie

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active